torsdag 24 november 2011

Del två av kapitel ett av JOSIE OCH JAG (kortare en del ett av kapitel ett, MYCKET kortare)

Nästa dag hoppar vi och tränar på volten igen.
I slutet ställer vi hästarna mot staketet och övar på långa galoppsträckor.
Josie pustar när jag släpper på tygeln och när jag ger honom beröm kröker han på nacken och är väldigt belåten med sig skälv.
-Duktig häst, klappar jag och sitter av.

När vi har borstat av hästarna planerar vi hur vi skall ta oss till tävlingen.
-Jag tänker INTE rida dit, konstaterar Amanda med eftertryck.
-Okej då, men ridturen dit är rätt så mysig, frestar jag, men Amanda ger sig inte så lätt.
-Maaaamma! roppar Amanda, kan vi snälla få hyra en transport när vi ska åka till tävlingen?
-Är det inte en rättså mysig ridtur dit då!? ropar mamma tillbaka in ifrån huset, men vist kan vi hyra en transport om ni vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar